sms title

هشت مزیت بازاریابی پیامکی برای موفقیت کسب و کار

چندین صنعت با مزایای باورنکردنی بازاریابی پیامکی در افزایش ارتباطات تجاری فعال شده اند. اما پتانسیل واقعی آن هنوز به طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته است.

تا همین اواخر، اس ام اس یا پیامک عمدتاً برای مکالمات شخصی استفاده می شد. تنها زمانی که جهان شاهد افزایش شدید استفاده از گوشی های هوشمند بود، کسب و کارها متوجه دامنه و اهمیت پیامک در استراتژی بازاریابی کلی خود شدند.

مزایای بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی یکی از ساده ترین راه های ارتباط تجاری است. اما پتانسیل واقعی آن هنوز به طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته است.

تقریبا 60 درصد از کاربران در عرض 1 تا 2 دقیقه به یک پیام متنی پاسخ می دهند

45 درصد مشتریان بالقوه پس از دریافت پیامک، برندی را انتخاب می کنند

67 درصد از کاربران ارسال پیامک با یک کسب و کار در مورد برنامه ریزی و قرار ملاقات را به ایمیل و یا ارتباط تلفنی ترجیح می دهند

علاوه بر این، پیامک نه تنها برای جذب مشتریان فعلی بلکه برای کشف مخاطبان جدید نیز قابل استفاده قرار می گیرد. مزایای پیام‌های متنی برای کسب‌وکارها آنقدر خوب است که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

فایده اصلی بازاریابی پیامکی به حضور مداوم تلفن همراه در زندگی ما بستگی دارد. بنابراین موضوع ارسال پیامک بستگی به نزدیکترین دستگاه همراه به شخص دارد.

از مزایای پیامک انبوه می توان به هزینه کم سرویس و دسترسی بالای مخاطبان مناسب اشاره کرد.

مزایای بازاریابی پیامکی که به تقویت کسب و کار شما کمک می کند:

1– باز شدن سریع پیامک

یکی از مهمترین مزایای پیامک های انبوه این است که پیام های متنی بالاترین نرخ بازدهی را در مقایسه با تماس های تلفنی یا ایمیل دارند. 98 درصد از پیام‌های ارسالی باز می‌شوند و خدمات پیام کوتاه را برای همه شرکت‌هایی که به دنبال خدمات سریع و مؤثر به مشتریان هستند تبدیل به یک موهبت می نماید.

 

2-  نرخ تبدیل بهتر

امروزه حتی با استفاده زیاد از پیام‌رسان های فوری متعدد مثل واتس آپ، تلگرام و … ، مزایای پیامک در تجارت بسیار زیاد است. به عنوان مثال، پیامک هنوز شاهد نرخ تبدیل بهتری نسبت به سایر همتایان قدیمی خود است. احتمال اینکه مردم از طریق پیامک اقدام به بازدید ازکسب و کار شما کنند خیلی بیشتر نسبت به تبلیغات یا پیشنهادات به اشتراک گذاشته شده از طریق هر سرویس بازاریابی دیگر است.

3– اس ام اس ارزان است

برای افزودن بیشتر به مزایای پیامک انبوه، خدمات پیام رسانی ابری شسفا وجود دارد که پیامک را به گزینه ای بسیار مقرون به صرفه تبدیل می کند. شسفا و پیاموش گزینه‌های پیامک انبوه را از طریق پلتفرم ابری خود ارائه می‌دهند، که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد در چند مرحله آسان با هزاران مشتری ارتباط برقرار کنند. در مقایسه با سایر اشکال بازاریابی مانند بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات موبایلی یا مجلات، پیامک مقرون به صرفه تر است.

4– دسترسی بیشتر به مخاطب

با افزایش استفاده از تلفن های هوشمند، Statista گزارش می دهد که در سال 2018، 52.2 درصد از کل ترافیک آنلاین از طریق تلفن های همراه در سراسر جهان ایجاد شده است و پیامک را به گزینه ارتباطی برای بسیاری از مشاغل تبدیل کرده است.

یکی از مزایای برتر پیامک در تجارت این است که دریافت پیامک حتی نیازی به اتصال به اینترنت ندارد. فقط یک تلفن کافی است. با افزایش استفاده از تلفن، پیامک چیزی کمتر از یک معدن طلا نیست. کسب‌وکارها می‌توانند از این فرصت برای دستیابی به مشتریان مستقیماً روی نوک انگشتان خود استفاده کنند که این مزیت را برای دستیابی به مخاطبان هدف بزرگ‌تری به آنها می‌دهد.

 

5– تحویل فوری

برای بهره‌مندی از مزایای پیامک برای مشاغل، باید اطمینان حاصل کرد که آنها با یک ارائه‌دهنده تلفن ابری خوب مرتبط هستند که دارای ارتباطات اپراتور شبکه قوی در سراسر ایران است. این رابطه اپراتور-شبکه می‌تواند زمانی که کسب‌وکارها می‌خواهند OTPهای محدود به زمان ارائه کنند، بسیار مفید باشد.

اس ام اس های هر یک از برندهای شسفا و پیاموش شرکت افتخار آذرین در عرض چند میلی ثانیه تحویل داده می‌شوند. با چنین تحویل سریع پیامک ها در چند ثانیه، کسب و کارها می توانند در یک چشم به هم زدن به مشتریان دسترسی پیدا کنند.

6– مشاهده موفقیت کمپین/پویش

هنگامی که کمپین‌های پیامکی انبوه راه‌اندازی می‌شوند، چیزی که کسب‌وکارها به آن نیاز دارند، بینش‌هایی درباره عملکرد است. آن‌ها می‌توانند از این جزئیات برای برنامه‌ریزی استراتژی‌های بازاریابی پیامکی خود استفاده کنند و برای جلب توجه بیشتر به مخاطبان مناسب دست یابند.

شسفا/پیاموش بی‌درنگ و با تجزیه و تحلیل‌های گرافیکی دقیق، مانند تعداد پیام‌های ارسال شده، زمانبندی دقیق، وضعیت پیام، خوانده شدن آن توسط مشتری، مرورگر مورد استفاده برای بازدید، موقعیت جغرافیایی و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. چنین داده‌هایی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا ارزیابی دقیقی از مخاطبان هدفشان نمایند و ببینند چه کسانی هستند، پویش چقدر موفق بوده و چه اقداماتی باید برای پویش های آتی انجام شود تا مخاطبان بیشتری به دست آورند.

7 انتخاب آسان، تایید و یا انصراف

اگرچه در مقایسه با بازاریابی ایمیلی، انطباق‌های قانونی با پیامک بالاست، اما مزیت پیامک در تجارت این است که اگر مشتریان نمی‌خواهند از کسب‌وکار بشنوند، پیام‌ها هنوز راه آسانی دارند.

شماره‌های کد کوتاه ( مثلا لغو 9، مشاوره رایگان: 5، ثبت نام:3 ) این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند که انتخاب کنند آیا می‌خواهند پیام‌ها را انتخاب کنند یا انصراف دهند. پاسخ آنی است و کسب و کارها می توانند کلمات کلیدی ساده را برای مشتریان پیکربندی کنند تا به راحتی پاسخ دهند. این سادگی باعث افزایش رضایت مشتری و در کنار آن کسب وفاداری مشتری به این دلیل که اگر بخواهند دریافت پیام را متوقف کنند، یک راه خروج دارند.

8– انعطاف پذیر و قابل اعتماد

کسب‌وکارها می‌توانند از خدمات پیامکی برای اعلام فروش مداوم، ارائه کوپن‌های تخفیف، پیشنهادات، یا اطلاع‌رسانی به مشتریان در مورد فروشگاه جدیدی که در نزدیکی افتتاح شده است، ارسال یادآوری‌های قرار، وضعیت سفارش برای خریداران آنلاین و موارد دیگر استفاده کنند. با این حال، پیامک فضای محدودی را برای انتقال داستان خود ارائه می دهد. بنابراین، کسب‌وکارها باید از 70 کاراکتر فارسی و یا 160 کاراکتر انگلیسی عاقلانه استفاده کنند تا به روشی مؤثر و تأثیرگذار به مشتریان دست یابند.

از آنجایی که بیشتر پیامک های ارسال شده از طریق سیستم ابری شسفا/پیاموش رمزگذاری شده‌اند، بستری امن و قابل اعتماد برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا بدون نگرانی به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند.

ارسال پیامک ابری راهکار آینده ارتباطات تجاری خواهند بود. ضمن اینکه به کسب و کارها اجازه دستیابی به مشتریان در سریع ترین زمان را می دهد، همچنین آنها می توانند پویش های دقیقی بر پبامک هایارسال شده داشته باشند.

شسفا/پیاموش، یکی از پلت‌فرم‌های پیشرو ارتباطات به‌عنوان سرویس (CPaaS) است، منطق امتحان مجدد خودکار را ارائه می‌کند تا به کسب‌وکارها کمک کند در صورت عدم تحویل پیامک و یا تکراری بودن اس ام اس جلوگیری کند. در پلت فرم پیام رسانی شسفا، کسب و کارها می توانند تمام کمپین های پیامکی خود را از یک داشبورد پیشرفته مدیریت کنند.

پلتفرم پیام رسان ابری شسفا/پیاموش به طور میانگین هر ماه 14 میلیون پیامک را از طریق خدمات پیام رسانی، هشدارها، یک بار رمز و یا تبلیغاتی خود ارائه می دهد. ارائه سرویس یک بار رمز یا OTP در عرض میلی ثانیه، ارسال پیشنهادات، تخفیف‌ها، یادآوری‌ها و غیره… همگی خدماتی هستند که شسفا/پیاموش برای شما ارائه می نماید.

از مزایای بازاریابی پیامکی بهره ببرید و فعالیت خود را از همین امروز آغاز کنید.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *