What-is-SMS-marketing-1024x565

بازاریابی پیامکی چیست: مزایا، اهمیت و نمای کلی

یکی از سوالاتی که در ذهن بسیاری از مشتریانی که بازاریابان به آنها مراجعه می کنند این است که بازاریابی پیامکی چیست؟

بخش قابل توجهی از کسب‌وکارها، به‌ویژه انواع کوچک و متوسط، هنوز گرانش پنهان و سودمندی بازاریابی پیامکی را به عنوان یک ابزار بازاریابی مقرون‌به‌صرفه درک نکرده‌اند.

بازاریابی پیامکی اساساً بر اساس اجازه یا رضایت گیرنده است. آنها 2 نوع هستند – تبلیغاتی و معاملاتی.

پیام‌های تبلیغاتی به قوانین نظارتی مربوط می‌شوند که چگونه، چه زمانی و برای چه کسی باید ضمن رعایت اثرات آن  ارسال شوند تا دریافت کننده نسبت به دریافت یا رد آن اختیار لازم را داشته باشد.

بازاریابی مبتنی بر پیامک بهترین ابزار در بازاریابی نزدیک است که در آن پیام‌های متنی به‌عنوان اعلان‌های فوری ظاهر می‌شوند و اخبار و اطلاعات مربوط به محصولات، خدمات یا رویدادها را نشان می دهند.

شرکت‌هایی که در بازاریابی پیامکی شرکت می‌کنند، از مزایای بسیاری برخوردارند. پیامک برای ایجاد مشتریان وفادار و همچنین تبلیغات سریعتر اطلاعات در مورد نیازهای کسب و کار بسیار عالی است. اهمیت بازاریابی پیامکی در این است که مشتریان را در جریان نگه می دارد و در عین حال از خواسته های آنها با به روز رسانی مداوم قدردانی می کند.

مقرون به صرفه بودن: ماهیت بسیار ارزان پیامک در مقایسه با ابزارهای بازاریابی سنتی، بازاریابی پیامکی را مطلوب تر و باعث افزایش بیش از حد بودجه نمی شود.

باعث تبلیغات دهان به دهان می شود

سرویس پیامک انبوه شسفا به این سوال بزرگ پاسخ می دهد که چگونه بازاریابی پیامکی انجام دهیم. بازاریابی متنی یا پیامک نه تنها در جذب مشتریان فعلی بلکه در جذب مشتریان جدید نیز موثر است.

هر پیامک ارزشی را به مشتریان منتقل می کند، این روش می تواند با ایجاد تبلیغات دهان به دهان که از طریق اعضای خانواده، دوستان، همسایگان و همکاران منتشر می شود، اثری موج وار ایجاد کند.

سریع و موثر

در مورد افرادی که می توانند از بازاریابی پیامکی بهره مند شوند، توصیه می شود که هر کسب و کاری حساس به زمان باید از پیامک به عنوان یک ابزار برتر بازاریابی استفاده کند.

از جمله مزایای بازاریابی پیامکی، مهمترین مزیت آن، ارسال پیام در چند ثانیه برای رسیدن به تعداد زیادی از افراد است.

این یک ابزار بازاریابی فوری است که به مخاطبان مناسب ویا هدف می رسد. افزایش تعداد کاربران تلفن همراه، آن را به عنوان ارزان ترین روش ارتباطی جذاب و دوست داشتنی می کند.

بازاریابی پیامک انبوه:

فناوری پیامک که حجم زیادی از مشتریان را هدف قرار می دهد در بازاریابی پیامکی انبوه بسیار موثر است. هیچ چیز بهتر از پیامک انبوه در دستیابی به مشتریان بالقوه کار نمی کند.

عوامل زیادی به غیر از مقرون به صرفه بودن و سرعت وجود دارد که پیامک انبوه را مورد علاقه کسب و کارها قرار می دهد.

میزان موفقیت:

نرخ موفقیت بالای بازاریابی پیامکی، حدود 98 درصد پیامک ها به محض دریافت خوانده می شوند که در مقابل آن فقط 20 درصد ایمیل ها هستند.

حتی در 20 درصد ایمیل‌هایی که باز می‌شوند، زمان خوانده شدن آن از یک ساعت تا 48 ساعت متغیر است. اما پیامک ها به سرعت و در عرض پنج ثانیه باز می شوند. لاکچری بودن این مدل بازاریابی توسط بخش بزرگی از بازار هدف در عرض چند ثانیه فقط در بازاریابی پیامکی وجود دارد.

سرعت و انعطاف پذیری:

نیاز کسب‌وکارها به راه‌حل‌های ارتباطی برای پرداختن به پویایی کسب‌وکار مدرن، بازاریابی متنی را به یک روش انتخابی بازاریابی فوری تبدیل می‌کند.

اینکه چرا بازاریابی پیامکی موثر است را باید در زمان صفر دید. یعنی حتی در روزهای بسیار کند یا نامساعد در پویشهای پیامکی انبوه فروش ایجاد می شود.

مزایای اصلی بازاریابی پیامکی

هزینه کم و بازگشت سرمایه بالا:

 تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رسانه های چاپی یا هر ابزار تبلیغاتی در فضای باز نیاز به هزینه های بالایی دارند. این برای مشاغل کوچک و متوسط غیرقابل تحمل است.

در اینجا پیامک انبوه به دلیل راه‌اندازی کم و حداقل هزینه‌های جاری، تسکین بزرگی برای مشاغل است. اجرای آن نیز آسان است. با کسری از هزینه های بازاریابی سنتی می توان دید پویش های پیامک انبوه نتایج مطلوبی را ارائه می دهند.

بنظرتون آیا شگفت انگیز نیست که یک شرکت تجاری با هزینه ناچیز 35 هزارتومان می تواند در چند عرض ثانیه به 1000 مشتری پیام ارسال کند؟

درجه بالای مقرون به صرفه بودن و سرمایه گذاری عظیم، بازاریابی پیامکیانبوه را ضروری کرده است.

همچنین استفاده از شسفا دامنه وسیعی برای ایجاد شخصی سازی بیشتر در پیام های SMS ی ایجاد می کند. مثلا با استفاده از داده های جمعیتی، ارسال بر حسب مشاغل، ارسال بر حسب جنسیت یا کد پستی پیامک ارسال کند.

چرا شسفا/پیاموش را انتخاب کنیم!

در موفقیت پویشهای پیامک انبوه، انتخاب ارائه دهنده خدمات اهمیت زیادی دارد.

مشتری باید ارائه دهنده خدمات پیامک معتبری را انتخاب کند. در غیر این صورت، تأثیر منفی بر تجارت خواهد داشت.

در صورتی که ارائه دهنده از مسیرهای “خاکستری” استفاده کند، این احتمال وجود دارد که پیام ها در زمان مناسب به دست مشتریان نرسد.

اهمیت اندازه گیری عملکرد پویش:

اینکه پیامک در پویش های دیجیتال مارکتینگ رایج است، قدرت فناوری پیامک را نشان می دهد. مانند سایر پویش های بازاریابی، در پیامک نیز اندازه گیری عملکرد پویش مهم است.

مهم نیست که پویش پیامکی چقدر عالی بود، فقط معیارها می توانند عملکرد آن را نشان دهند.

موفقیت یک پویش با توانایی آن در ارائه بهترین بازگشت ارزیابی می شود. یک مطالعه میدانی که تیم شسفا انجام داده می‌گوید بازاریاب‌هایی که شفاف هستند بازگشت سرمایه را آشکار می‌کنند و این شانس را دارند که بودجه بازاریابی را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

بنابراین، کسب‌وکارها باید معیارهای بازگشت سرمایه ی کلیدی را از ارائه‌دهندگان پویش‌های پیامکی بخواهند تا ببینند چه چیزی یا متن مناسبی کار می‌کند و تغییرات مناسب را اعمال کنند.

تعداد کلیک کردن:

میزان کلیک در مورد نحوه عملکرد بازاریابی پیامکی، درصد مشترکینی را نشان می‌دهد که با کلیک کردن روی پیوندهای موجود در پیامک، اقدامی را آغاز کرده‌اند.

همچنین بینش هایی در مورد نحوه تعامل مردم با محتوا و نشان دادن علاقه به پیشنهادات برند ارائه می دهد.

ردیابی و تجزیه و تحلیل:

با استفاده از Google Analytics می‌توان تعداد کلیک‌های منحصربه‌فرد برای پویش‌های پیامکی را ردیابی کرد. CTR واقعی یا نرخ کلیک از طریق تقسیم تعداد کلیک ها بر کل پیامک ارسال شده و سپس ضرب آن در 100 به دست می آید. CTR بالاتر، بازگشت سرمایه بیشتری دارد.

نرخ تبدیل:

نرخ تبدیل نشان می دهد که چه میزان کاربران به عنوان درصدی در پاسخ به یک فراخوان اقدام ارزشمندی انجام داده اند. آنها شامل پاسخ دادن به یک تماس تلفنی، خرید، یا بازدید از وب سایت کسب و کار محاسبه می شوند.

نرخ رشد:

یکی از نتایج هدفمند بازاریابی پیامکی، پرس و جو در مورد ذینفعان نهایی است. با توجه به اینکه بازاریابی پیامکی برای چه استفاده می شود، پاسخ این است که این پویش پتانسیل بسیار زیادی برای افزایش پایه مشترکین و بازگشت سرمایه دارد.

فهرست رو به رشد مشترکین از افزایش دسترسی، مخاطبان و موقعیت بهتر در بازار صحبت می کند.

قوانین و بهترین روش ها برای بازاریابی پیامکی:

در مورد قوانین و بهترین شیوه ها برای صنعت بازاریابی پیامکی، توجه داشته باشید که آزادی ارسال پیامک به مشتریان هیچ مجوزی برای ارسال چیزی در هر زمان را نمی دهد.

سوء استفاده از قدرت بازاریابی پیامکی بیش از آنکه فایده داشته باشد ضرر دارد. اول از همه، مشتری باید بررسی کند که آیا بازاریابی پیامکی برای کسب و کارش مناسب است یا باید از آن اجتناب کند.

بازاریابی پیامکی برای پیام های حساس به زمان بهترین است. اگر پیام حساس به زمان نباشد، قطع توجه یک شخص با پیامک غیرضروری غیرمنصفانه است.

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *