favaIran1

جزییات نحوه حمایت از کسب و کارهای استانی در برنامه اشتغال حوزه فاوا

«برنامه توسعه اشتغال کسب و کار و اشتغال پایدار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور» بودجه ای در حدود 30 میلیارد تومان را به استان یزد اختصاص داد. 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران،در نشستی که به صورت آنلاین و به میزبانی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد و با حضور فعالان این حوزه برگزار شد، شرایط و نحوه اخذ تسهیلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با محوریت طرح آموزش، توانمندسازی و هدایت شغلی نیروی انسانی تشریح شد.

 در این نشست؛ فرهاد سنجری، مدیرکل دفتر همکاری‌های فراسازمانی ارتباط با صنعت و دانشگاه در تشریح جزییات سهم استان یزد در برنامه توسعه اشتغال حوزه فاوا که با عنوان وام بند الف تبصره 18 نیز شناخته می‌شود بیان داشت: فعالان این بخش در چهار حوزه تدوین شده در این برنامه می توانند اقدام به دریافت تسهیلات کنند.

وی ادامه داد: سهم استانی یزد در برنامه حمایت از توسعه اشتغال شرکت های فن‌آور نوپا، دانش بنیان و دفاتر پیشخوان دارای شش میلیارد و یکصد میلیون تومان اعتبار است که در مجموع جهت اشتغال زایی برای 27 نفر در دفاتر پیشخوان و 30 نفر ایجاد اشتغال برای سایر شرکت‌ها است.

سنجری در ادامه تبیین وضعیت برش استانی یزد، با بیان این مطلب که برنامه حمایت از عرضه کنندگان خدمت و یا کالا روی پلتفرم‌های برتر کسب وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات به 30 عرضه‌کننده بر روی این پلتفرم ها تعلق می‌گیرد، گفت: علاوه مواردی که پیش از این اشاره شد، سهم استان یزد در برنامه حمایـت از آمـوزش، توانمندسـازی و کاریابـی نیـروی انسـانی مشتمل بر 107 نفر است که به ازای هر آموزش منجر به اشتغال، مبلغ 62 میلیون تومان تسهیلات با بهره پایین و 18 میلیون تومان وام بلاعوض تعلق می‌گیرد.

 

 وی افزود: در برش استانی برنامه توسعه اشتغال حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، این امکان در نظر گرفته شده است تا در صورت انتقال یک هزار و یکصد و یازده واحد صنفی استان یزد از مدل کسب وکارهای متداول و سنتی بر بستر آنلاین،  شرایط ایجاد 111 فرصت شغلی فراهم شود.

در پایان، حاضران در این نشست سوالات خود را جهت بهره‌مندی بهتر از تسهیلات یاد شده مطرح کرده و مقرر شد پیشنهادات خود را جهت اعمال در برنامه‌های آتی از طریق اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد ارسال و پیگیری کنند.

شایان ذکر است، نرخ سود کلیه تسهیلات فوق 10درصد می باشد که دارای سه ماه مشارکت در راه اندازی، 9 ماه تنفس و 36 ماه بازپرداخت پس از تنفس است.

منبع: سازمان فناوری اطلاعات ایران
www.payamosh.com
www.payamosh.ir
www.shasfa.com

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *